V večstanovanjskih stavbah se etažni lastniki vse pogosteje odločajo za hišne ljubljenčke. Nekateri imajo pse, mačke ptice, spet drugi pa kakšne bolj eksotične živali kot so različni plazilci in pajki. Vsako živo bitje za katerega se odločimo, nam poleg veselja prinese tudi dodatno delo in stroške povezane z njihovim bivanjem.
Dodatni stroške v večstanovanjskih stavbah imajo predvsem lastniki psov, saj s psom nastanejo dodatne obveznosti plačevanja stroškov pri skupnih delih stavbe.
Lastniki in najemniki morajo skladno z zakonodajo vse morebitne spremembe števila uporabnikov sporočiti upravniku v 15 dneh po nastali spremembi. Zakonodajalec je za spremembo števila uporabnikov predpisal obrazec, ki ga izpolni uporabnik nepremičnine. Poleg spremembe števila oseb je treba upravnika po omenjenem obrazcu obvestiti tudi o morebitnem novem hišnem ljubljenčku, vendar le, če gre za psa. Skladno s pravilnikom o upravljanju so namreč lastniki psov bremenjeni izključno za stroške čiščenja skupnih prostorov, in sicer za vsakega psa v višini polovice stroška za enega uporabnika – človeka. Navedeno pomeni, da se skupni znesek računa izvajalca čistilnih storitev razdeli po ključu med vse uporabnike večstanovanjske stavbe, to je med ljudi in pse, pri čemer se šteje pes za polovico človeka. Višine stroška tako ne določa upravnik sam, temveč je ta posledica delitve dobaviteljevega računa za dejansko opravljeno delo.
Zakaj strošek čiščenja bremeni izključno lastnike psov?
To lahko argumentiramo s tem, da je psa treba večkrat dnevno peljati na sprehod, kar pomeni, da ta žival lahko umaže tla v skupnih prostorih.